zondag 12 februari 2017

SELF-CONTAINED SELF-SERVICE APPARTMENT


Vantevoren wat  gezellig heen&weer gemaild met de eigenaresse van het appartement, Susan. Er was even verwarring of we nu een appartement voor twee personen met een slaapkamer hadden geboekt of voor vier personen, twee slaapkamers en twee badkamers. Het ziet er op de website al mooi uit en we lezen dat ze o.a. een ga.erie aan huis heeft. We gaan na aankomst op Waiheke eerst een hapje eten en dat laat ik haar per mail keurig weten. Nog net voor donker zijn we op de plek van bestemming. Dat kan ook bijna niet missen: één gps systeem in de auto, één gps app opmde telefoon (regelmatig twee vrouwenstemmen die door elkaar roepen...'RECALCULATE' o.i.d.) en een door Susan doorgemaild plattegrondje.
Eenmaal aangebeld/aangemeld, blijkt Susan nogal stug en behoorlijk kort van stof. Ze legt het hoognodige uit, vooral wat niet mag en geeft verder geen tips v.w.b. leuke restaurants, wineries of iets over de kunstenaars die ze zelf vertegenwoordigd. Alleen wordt ons op,het hart gedrukt dat we op de dag dat we weggaan écht om 10.00 moeten uitchecken omdat ze dan nieuwe gasten krijgt. Als we haar nodig hebben, ze woont om de hoek, byebye....

 

Het appartement heeft een geweldig uitzicht en kamers en inrichting zijn gezellig. We wisten dat we zelf voor ontbijt enz. moesten zorgen, maar buiten een pakje melk in de koelkast en een blikje met acht theezakjes is er niks in huis. We mogen het meubilair niet verplaatsen, moeten zuinig zijn met waterverbruik en alle etenswaren in de koelkast bewaren i.v.m. mieren (wildlife!). We besluiten het hier maar een no-service appartement te noemen....
 
 

 


 
 

Voordat we de volgende morgen op zoek gaan naar een ontbijtgelegenheid, eerst allemaal een kopje thee, met melk én uitzicht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten